torsdag 24. juni 2010

St. Hans/ Naustfest hos Julie


I kveld ble det altså st. Hans feiring ute på Træland med nauste til Julie og typen :D



Meg og Tonje satte oss i bilen kjørte hjem på fjell hentet støvler.. (som endte opp med å ikke bli brukt) for så å kjøre den lange veien over nordhordalands broen og helt til Træland.

Der parkerte vi bilen utefor hytten til mormor(thomas sin mormor) å gikk innom der på veien og fikk et koselig møte med kusinen til mormor. Satt å pratet en god stund før vi fant ut at vi måtte prøve å finne fram til denne nauste..


Vi gikk då altså feil med en gang uten å vite det selv.. vi gikk fra en "strand" som i min mening ikke så ut som noe deilig strand, den var jo full i store steiner og så ikke noe ut som en strand.. men i så fall så fulgte vi beskrivelsen til Julie om å gå tvers over stranden for så å gå til venstre langs havet. Dette gjorde vi også.. å for å si det sånn.. vi kom langt inn i en skog, langt i fra både hus og hytter og naust.. aner rett og slett ikke kor vi var kommet.. men vi gikk og vi gikk....
Helt til eg hoppet ned fra et litt høyt fjell og ikke fant ut kossen vi skulle komme oss tilbake samme veien, siden det var jo umulig å komme opp derfra igjen. Då ringte eg Julie.. ingen av oss viste egentlig kor eg og Tonje hadde havnet henne.. men det var i værtfall langt i fra riktig....

Blondier på tur i skauen..



Kor e vi hen??

Så det hele endte med å gå helt tilbake til start for så å bli vist veien av noen tilfeldig forbi passerende som faktisk sku ut til denne nauste :D så vi fulge disse og fant fram :D

Der var det St. Hans bål og grillings på G :D Mens meg og Tonje slo oss raskt ned på teppet vårt og spiste kalde pølser.. 2 til Tonje, 2 til Mariell og 2 til vofsen til Julie :D Eg brukte all min tid på å prøve å lære denne noen triks.. men det var slett ikke lett :D men fikk no til litt små ting :D tror eg må skaffe meg en hund <3
Så kom Beate og noen venner av henne. Ble alt i alt en ganske stor og god gjeng :D var kjempe koselig.. men.. var JÆVLIG med mygg!! så Endte med å sitte oss klistret inntil dette bålet :D



Etter noen timer fant vi det best å komme oss hjem. Tonje Sku altså på jobb kl. 7 om morgenen dagen etter =)
Ble kjørt i båt tilbake til bilen.







Der stoppet vi igjen innom mormor for å slå av en prat :D kjempe koselig der var også en venninne av mormor kommet på besøk :D Satt der en god stund å pratet før vi tok bilen fatt å kom oss hjem til byn igjen :D Hørte på masse høy oh god musikk og sang med ;)

No e det natta <3
-Mariell

2 kommentarer:

  1. Høres ut som dere har hatt en fin st.hans selv om dere gikk litt vill! Her var det nok jobbings på meg, som vanlig... Forresten, kjempe fin på håret!! må treffes snart!! Klem!

    SvarSlett
  2. hehe takk :D huff.. så kjipt å måtte jobbe på sånne dager :/ ja no må vi treffes snart her..! Alt for lenge siden :O du må komme å se leiligheten :D
    Klem :D

    SvarSlett