tirsdag 15. september 2009

Valg dagen

Ja der va dagen kommet for valget.. godt valg som alle sier.. det selges ikke alkohol i butikkene og det blir ikke snakket om annet enn regjeringen og alle partienes synspunkt som blir diskutert fram og tilbake.. så er noen enige i noe og uenige i noe annet..

Er altså mitt første år der eg kan være med å stemme.. noe som ikke var noe enkel sak.. ka skal en liksom prioritere når det gjelder alle disse sakene som partiene setter fram for oss som de liksom ska gjøre så mye med.. fikse barnehager, gode skoler med gode lærere, skatter og annet de lover å få fjernet.. ser ikke helt kossen de ska klare alt dette.. så love og lyge er de flink til alle mann =)
men er nok bare slik det er når en blir desperat etter å bli bedre enn de andre partiene og vil ha flest mulig stemmer..

Stemme gjorde eg.. så eg ska i værtfall ha rett på å kunne si min mening i fremtiden..=P

Så alle oss nye stemmere nå har vi som har stemt altså lært oss kossen det faktisk fungerer å gå inn i et valg lokale og ha den super hemmelige bestemmelsen på hvilke parti en vil ha i regjeningen.. å sånn er no det.. er jo kjekt å kunne det ;)

så no styrer de på å teller opp alle disse stemmene sine.. Lykka te sier no bare eg ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar