torsdag 9. desember 2010

En torsdag der helge jobbing allerede er i gang!

Heldigvis slapp eg å stå opp 07.30 i dag.. men i stede fikk eg komme meg på jobb kl 10.. jeg lagde klart kald maten til julebordet og måtte avgårde på butikken å handle for jobben 2 ganger :P så fikk meg litt lufte tur :P
Jobbet til 17.30 for så å gå på en liten julehandel for meg selv=) fant noe denne gangen også ;) så var det hjem til min kjære som satt å så på en serie der eg kom og forstyrret han.. så ble serien ferdig.....

så no skal vi øve på prøven til John Inge ;) gøy!!! :D eg skjønner INGENTING! men det går fint.. for det gjør ikke han heller :P

Forresten er 1 nautisk mil 1852 meter!! så vet dere det ;) og vist vi kjører i 10 knop så kommer man 18,52km/t :O

Dagens leksjon:
1.Ballast e viktig for stabiliteten til båten. Ballast vil si å fylle opp tanker med vann for å gi båten mer tyngde så den ligger lavere i sjøen.
2.Marpol (marine pollution)
Internasjonal konvensjon om hindring av forrurensing av skip.
3. Solas (Safety of lifes at sea)
Internasjonal konvensjon om sikkerhet til sjøss.

SÅ krysser vi fingrene for at John Inge husker dette og alt annet vi har øvd på til i morgen på prøven sin :D Lykke til vennen :D

-Mariell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar